2008. 11. 06.

Brindzás-pulykás tortellini

Úgy döntöttem, most aztán csinálok valami igazán különleges, saját és remélhetőleg ehető tortellinit. A boltival nem vagyok kibékülve, mert eddig sajnos semmilyen különbséget nem tudtam felfedezni a sajtos és húsos íze között. Ráadásul kevés bennük a töltelék, viszont nagyon sok olyan dolog van bennük, ami számomra felesleges. Miért kell a gombás tortelliniben szabályozni a savanyúságot, ha nem romlott?!?! Aztán végre egy szép szombati napon azt mondta a párom, hogy vasárnap tésztát enne! Mindegy, hogy milyen lesz! Eljött az én időm! 2 napig recepteket válogattam, de főleg a spenótos-ricottás került elő. Tény, hogy finom, de nekem valami újdonság kellene... Arra jutottam, hogy csinálok egy kukoricás-gombás szószt, vagy valami hasonlót, legfeljebb nem tortellini lesz. Úgysem mondtam senkinek mire készülök, tehát nem lesz nagy beégés, hanem sikerül. El is mentem a szép nagy csíkos boltba, ahol a következő dolgokat vásároltam, mivel le voltak árazva:
1 cs Brindza (125 g - 156 Ft)
40 dkg darált pulyka hús (449 Ft)
25 dkg gomba (249 Ft)
25 dkg trappista sajt (270 Ft)
1 liter tej (119 Ft)
Volt még otthon akciós liszt (99 Ft), tojás (10 db-249Ft), hagyma (erre már nem emlékszem, hogy mennyibe került, de olcsó volt).
Már csak alkotni kellett.
2 tojásból, 40 dkg lisztből, 2 ek olivaolajból és kevés sóval és vízzel tésztát gyúrtam, majd beraktam egy nylonzcskóba, mert elfelejtettem folpackot venni. Amíg a tészta pihent, elkészült a töltelék.
2 fej hagymát kockákra vágtam, megpirítottam kevés olajon, rádobtam a darálthúst, só, bors, majd amikor a hús megpuhult, mehetett bele a brindza, 3 gerezd fokhagyma és fél csomag petrezselyem. Itt jött a legnehezebb rész, ne egyem meg amit eddig csináltam.
Tészta kinyújt, kiszaggat (első forma - nagy, második - nem szaggat, harmadik - jó!), töltelék rápakol, tészta széle vízzel megken, hajtogat. ÖRÜL! SIKERÜLT! SZÉP! Már megérte...


A gyönyörűségeket kifőztem, beleburítottam egy tűzálló tálba. Kb 3 dl tejből, 1-2 ek lisztből, sóval, szerecsendióval főztem egy kifejezetten híg besamelt, ráöntöttem a tésztára, megszórtam reszelt sajttal és előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem. Amíg sült, szeletekre vágtam a gombát, sóval, borssal megpirítottam (nem pároltam!), hozzádobtam a petrezselyem másik felét, és már tálaltam is. Paradicsom salátát ettünk hozzá, ami borzalmas volt. A paradicsomnak még víz íze sem volt, úgyhogy inkább helyesbítek is. Hagyma salátával ettük, amiben paradicsomra megkóstolásig hasonló darabok voltak. Azért elfogyott!

Nincsenek megjegyzések: