2009. 03. 09.

A Ló

Az unoka húgom lómániás, tehát természetes volt, hogy a születésnapjára lovas tortát szeretne. Az, hogy gesztenyés-banános ízű legyen, azt nem tartottam teljesen"természetesnek". Anyukám, aki nem igazán rajong a banánért, halkan megkérdezte: mi lenne, ha azt mondanánk, hogy nem volt a boltban banán...? Mivel ez nem tűnt túl etikusnak, ezért sürgősen ki kellett találni, egy B tervet. Szerencsére, mivel az angyali leánygyermek imádja, a kókuszgolyót, valamint a hasonló típusú és állagú édességeket, a probléma gyorsan megoldódott. Alig 1,5 kg darált kekszből készült kekszmassza, amiből ragyogóan lehetett ló fejet gyurmázni.
Íme az eredmény!

A kekszmassza a következőkből készült:
1,5 kg darált keksz
10 dkg kakaó
kb. 30 dkg porcukor (a kakaó és a keksz fajtájától függ)
30 dkg margarin
1 dl meggylé
kb. 10 dkg apróra vágott meggy befőtt (ennyi maradt múltkor és elfelejtettük megenni)
fahéj
kb. 6-8 dl tej (a keksztől függ)
Az egészet jól összegyúrjuk. Nagyjából olyan állagúnak kell lennie, mint a gyurma. Hogy milyen formájú dolgot készítünk belőle, annak csak a fantázia szab határt. Elég nagyjából megformázni, a marcipánnal pedig lehet finomítani. A legnagyobb előnye (azon kívül, hogy szinte tényleg bármit meg lehet valósítani belőle) hogy nincs benne krém, nem kell azon aggódni, hogy például a játszóházban van-e hűtő, megromlik-e útközben, stb. Előző nap nyugodtan el lehet készíteni, nem ront rajta! Ráadásul én még nem találkoztam olyan gyerekkel (sem) aki ne szeretné az ilyen sütiket.

4 megjegyzés:

Kricky írta...

Szia!

épp ló tortát nézegettem a neten, és a te oldalad is kidobta. Meglepődtem, hogy nincs komment ehhez a nagyon jól sikerült ló tortádhoz.

Csak gratulálni tudok hozzá. :)

Kricky

Névtelen írta...

Köszönöm szépen!

Velinda

Angelheart3 írta...

HÁT EZ ÁÁÁÁLLATI!!!! ÉN IS MEGVAGYOK LEPVE HOGY SZINTE NINCS KOMMENT!!! EZT MUTOGATNI KÉNE:D MONDANOM SEM KELL 29 ÉVESEN ÉN IS NAGY LÓMÁNIÁBAN SZENVEDEK :D
angyalka333@gmail.com

arwen írta...

Szia!Gratulálok a tortához,nagyon jó lett:)Az én lányom is ló mániás és ez a legjobb lovastorta recept a neten amit találtam!Köszönöm az ötletet!Adri