2008. 10. 21.

Sziklamászós torta


Az egyik barátnőmnek felelőtlenül megígértem, hogy a szülinapjára sütök neki egy tortát. Természetesen nem felejtette el.
Az aktuális problémák (elvégre nincsen torta probléma nélkül):
- a buli 7-kor kezdődött a város egyik szélén, én meg 10-ig dolgoztam a város másik végén
- kire lehet bízni a torta szállítását
- hagynak-e legalább 1 szeletet, hogy meg tudjam kóstolni
- sziklamászó az ünnepelt
- a kívánság: mákos legyen a tésztája és túrós a belseje (na ilyen recept nem találtam)
Hát a buliról lemaradtam, egy fél szeletet hagytak, a szállításnál hosszas gondolkodás után kiderült, hogy kizárólag 1 ember jöhet szóba sofőrként, (a páromnak fognia kellett a kezében a tortát útközben), viszont a süti olyan jól sikerült, hogy azóta is bárkivel találkozom aki evett belőle, megjegyzi, hogy ilyent neki is csinálhatok.
A tészta alap ötletét Tortaimádótól loptam, bár abban reszelt csoki is volt. Az eredeti mennyiség másfélszerese készült. Szép nagy torta lett!
A recept:
25 dkg margarin
25 dkg darált mák
25 dkg cukor
9 tojás
A cukrot habosra keverjük a tojások sárgájával és a margarinnal, belekeverjük a mákot, majd a kemény habnak felvert tojásfehérjét. Két gáztepsiben sütöttem meg. Amikor megsült, megkentem eperkrémmel (eper cukorral turmixolva, fagyasztva a párom Anyukájától, örök hála érte!) amit egy kicsit forraltam, hogy sűrűbb legyen, majd feltekertem, mint a piskótatekercset.
Epres túrókrém
50 dkg túró
500 ml Hulala
500 ml joghurt
1 zelatinfix
1 habfixáló
1 tortazselé
1 vaníliás cukor
kb 7dl eperkrém vagy eperlekvár
A joghurtot felmelegítettem a tortazselével, belekevertem a túrót, a vaníliás cukrot, a zselatinfixet és a habfixálóval felvert Hulalát. Ha lett volna a boltban sima zselatin, akkor csak azt raktam volna bele. Lazán belekevertem az eperkrém maradékát.


A mákos tekercset felvágtam karikákra, kibéleltem vele a tálat, beleöntöttem a túrókrém 1/3-át, tekercsek, túrókrém maradéka, tekercsek maradéka. 1 napra ment a hűtőbe. Másnap kiborítottam a tálból, és feldíszítettem a marcipánnal.


Nincsenek megjegyzések: