2013. 01. 23.

Félholdak

Egész ősszel aggódtam, hogy idén nincs dió. Kiderült, hogy nálunk tényleg nincs, de máshol extra termés volt, ők azon aggódtak, hogy tudnának megszabadulni a feleslegtől.Sikerült egy nagyobb készletet felhalmozni, így bátran válogattam a diós, mandulás, mogyorós édességek között, abban bízva, hogy a kiválasztott receptben bátran helyettesíthetem a mandulát és a mogyorót dióval. A nyerővel már régóta szemezgettem, úgyhogy nem is gondolkodtam sokat. Az íze nagyjából olyan volt, mint amire számítottam, de az arányok nem teljesen stimmeltek. A tésztából dupla adagot csináltam, a töltelékből viszont csak szimplát (kicsit elszámoltam, hogy miből mennyi is van itthon), gondoltam a maradékot összeragasztom hecsedli lekvárral. A töltelék rengeteg lett még így is, viszont mivel 1 napot pihent a kamra hűvösén, annyira megszilárdult, hogy kicsit sem ragadt hozzá a megsült tésztához. Volt amire sikerült úgy önteni a csokit, hogy összetartsa, de a többség bizony szétesett. A töltelékbe darált háztartási kekszet raktam, lehet, hogy ez is probléma volt. A csoki mennyiséget nem tudom, hogy mennyire gondolták komolyan, a kókusztallérhoz és ehhez összesen 30 dekát írt a recept, nekem a 20 dekából is maradt, pedig volt mindegyiken rendesen, ezen még több is, mint az újságban a képen. Viszont ízlett mindenkinek, ráadásul tényleg egyszerű elkészíteni. Legközelebb kipróbálom úgy, hogy a tölteléket vastagabbra hagyom és előbb kiszaggatom. A hecsedlilekváros maradék sem romlott ránk. Ott annyit bonyolítottam az eredeti elképzelésen, hogy a lekvárba kevertem darált diót és vaníliás cukrot, az így kapott masszával ragasztottam össze a korongokat. (Azért korongokat, mert a végére meguntam a szaggatást...)

Az eredeti recept 30 darabhoz:

Tészta:
70 gr porcukor
1 kiskanál rum
160 gr liszt
40 gr őrölt mogyoró
1 tojás
130 gr vaj

Töltelék:
250 gr vaj
300 gr porcukor
3 kanál kakaó
100 gr őrölt mogyoró
100 gr mazsola
180 gr morzsolt teasütemény
100 gr olvasztott csokoládé

1. Meggyúrjuk a tésztát. Fóliába csavarva 30 percre a nűtőbe tesszük. A sütőt 180 fokra melegítjük. A tésztából lapot nyújtunk, félholdakat vágunk ki. Sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük, 5-6 percet sütjük.
2. Az olvasztott vajat összekavarjuk cukorral, kakaóval, mogyoróval, mazsolával és a morzsolt teasüteménnyel. 1 cm vastag réteget alakítunk ki egy tányéron, hűtőbe tesszük. Félholdakat vágunk ki, két félholdlapocska közé rakjuk. Olvasztott csokoládéval díszítjük.


Nincsenek megjegyzések: